Profesjonalne zarządzanie i administrowanie nieruchomościami oznacza w praktyce kompleksową opiekę nad kapitałem, jakim jest każda nieruchomość. Wartość rynkowa tego kapitału zależy od jakości zarządzania zatem w centrum naszej uwagi jest niezmiennie dbałość o najwyższą jakość oferowanych usług.
Zapraszamy Państwa do zapoznania się z naszą ofertą. Przedstawiony poniżej zakres usług, które świadczymy dla Naszych klientów ma charakter ogólny. W każdym przypadku przygotowujemy propozycje dopasowane do indywidualnych potrzeb wspólnot mieszkaniowych.
Zarządzanie nieruchomościami
Zarządzanie i administrowanie obiektami, polega na wykonywaniu czynności gospodarowania nieruchomoœciami w sposób, który zapewnia realizację celów określonych przez Właścicieli, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i zapewniający utrzymanie i rozwój nieruchomości.
-
-
- Reprezentowanie WSPÓLNOTY na zewnątrz, a w szczególności przed organami administracji państwowej i samorządowej.
- Reprezentowanie WSPÓLNOTY w stosunkach pomiędzy właścicielami.
- Reprezentowanie WSPÓLNOTY w stosunkach pomiędzy nią a inwestorem obiektu.
-
-
-
- Opracowywanie uchwał i innych aktów prawnych WSPÓLNOTY (Statut, Regulamin Porządku Domowego itp.)
- Zarządca nie ponosi kosztów związanych ze zlecaniem prac zawodowym pełnomocnikom.
-
-
-
- Prowadzenie i aktualizacja ewidencji lokali i ich użytkowników w rozbiciu na:
- numer lokalu i jego powierzchnię użytkową,
- opis pomieszczeń przynależnych do lokalu,
- imię i nazwisko (firma przedsiębiorcy) właściciela lokalu oraz telefony (fax) kontaktowe i adres e-mail właściciela, o ile zgodzi się on udostępnić te dane,
- kopię dokumentu potwierdzającego własność lokalu; dokumentem poświadczającym prawo własności lokalu jest wypis z księgi wieczystej albo odpis umowy notarialnej,
- kupna lokalu wraz z zaświadczeniem o złożeniu wniosku o dokonanie wpisu do księgi wieczystej,
- adres pocztowy właściciela jeżeli nie przebywa on na stałe w lokalu (np. wynajmuje lokal),
- udział w nieruchomości wspólnej przypadający na właściciela danego lokalu (zawarty w księdze wieczystej lokalu bądź akcie notarialnym jego sprzedaży),
- liczbę osób przebywających na stałe w lokalu (liczbę członków gospodarstwa domowego).
- Weryfikowanie stanu prawnego i faktycznego lokali i nieruchomości wspólnej.
- Zapewnienie bieżącej, nieprzerwanej obsługi eksploatacyjnej nieruchomości wspólnej poprzez wyszukiwanie usługodawców, negocjowanie warunków zawieranych umów i kontrolę ich wykonania w zakresie:
- dostawy usług komunalnych: wody, ciepła, energii elektrycznej, gazu, odprowadzania ścieków oraz wywozu nieczystoœci stałych i innych umów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania nieruchomości,
- utrzymania należytego porządku i czystości pomieszczeń i urządzeń budynków służących do wspólnego użytku właścicieli lokali oraz utrzymania należytego porządku i czystości terenu działki,
- ubezpieczenia nieruchomości wspólnej od ognia i innych zdarzeń losowych.
- Udzielanie każdemu z właścicieli lokali, na każde jego życzenie w godzinach funkcjonowania biura zarządcy, wyczerpujących informacji o sprawach dotyczących zarządzania nieruchomością wspólną oraz o rozliczeniach w zakresie dotyczącym indywidualnych lokali.
- Wydawanie poświadczeń i zaświadczeń w stosunku do właścicieli lokali dotyczących dodatków mieszkaniowych, pomocy społecznej i innych.
- Prowadzenie i aktualizacja ewidencji lokali i ich użytkowników w rozbiciu na:
-
-
-
- Zwoływanie zebrań sprawozdawczych WSPÓLNOTY co najmniej raz w roku, nie później niż do końca pierwszego kwartału każdego roku kalendarzowego.
- Przygotowywanie zebrań włączając w szczególności zapewnienie lokalu (na koszt Wspólnoty) umożliwiajacego odbycie zebrania oraz przygotowanie porządku zebrania i projektów uchwał WSPÓLNOTY.
- Zawiadamianie właścicieli lokali na piśmie o terminie, miejscu i porządku zebrania.
- Zbieranie indywidualnie oddawanych głosów w sprawach uchwał WSPÓLNOTY oraz niezwłoczne powiadamianie na piśmie każdego właściciela lokalu o treści uchwały, która została podjęta z udziałem głosów zebranych indywidualnie.
-
-
-
- Sporządzenie, pospołu z dotychczasowym zarządcą i przy udziale przedstawicieli WSPÓLNOTY, protokołu zdawczo-odbiorczego przejęcia obowiązków zarządcy nieruchomości, jej dokumentacji technicznej (budowlanej, powykonawczej, książki obiektu budowlanego, eksploatacyjnej i finansowej od dotychczasowego administratora-zarządcy – protokół ten będzie stanowił załącznik do UMOWY).
- Przechowywanie oraz prowadzenie dokumentacji technicznej nieruchomości.
- Zapewnienie zabezpieczania awarii oraz usuwania ich skutków na nieruchomości wspólnej na warunkach określonych.
- Zapewnienie bieżącej, nieprzerwanej obsługi technicznej nieruchomości poprzez wyszukiwanie podwykonawców, negocjowanie warunków zawieranych umów i kontrolę ich wykonania w zakresie:
- organizacji kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących jej wyposażenie,
- oceny stanu technicznego oraz wyznaczenia i oszacowania wartości niezbędnych działań inwestycyjnych (remontowych i modernizacyjnych),
- organizacji bieżących napraw i konserwacji nieruchomości wspólnej, a w szczególności koordynacji i nadzoru nad naprawami budynków i ich pomieszczeń wspólnych oraz urządzeń technicznych umożliwiających właścicielom lokali korzystanie z oświetlenia, ogrzewania lokalu, ciepłej i zimnej wody, gazu, domofonu, dżwigów osobowych, śmietnika i innych urządzeń należących do wyposażenia nieruchomości wspólnej,
- organizację i koordynację prac remontowych i modernizacyjnych nieruchomości wspólnej,
- zabezpieczania awarii na nieruchomości wspólnej i usuwania ich skutków,
- zapewnienie usunięcia usterek zaistniałych w trakcie eksploatacji budynków.
-
-
- Uzyskanie przez WSPÓLNOTĘ numeru NIP i REGON (jeżeli nie posiada).
- Otwarcie dla WSPÓLNOTY rachunku bankowego i dokonywanie rozliczeń poprzez ten rachunek (jeżeli rachunek nie istnieje).
- Wydzielenie dla funduszu remontowego WSPÓLNOTY oddzielnego subkonta (jeżeli do tej pory nie zostało wydzielone).
- Prowadzenie ewidencji kosztów zarządu nieruchomością wspólną, zaliczek uiszczanych na pokrycie tych kosztów, a także rozliczeń z innych tytułów na rzecz nieruchomości wspólnej, w zakresie i w sposób okreœlony w odrębnej uchwale WSPÓLNOTY.
- Pobieranie i/lub rozliczanie oraz windykacja przedsądowa poniższych płatności właścicieli lokali wnoszonych z góry do dnia 10-go każdego miesiąca:
- zaliczek w poczet kosztów zarządu nieruchomością wspólną,
- zaliczek na fundusz remontowy,
- zaliczek dotyczących mediów i usług dostarczanych do lokali poszczególnych właścicieli, oraz pożytków z nieruchomości wspólnej płaconych przez jej najemców/dzierżawców.
- Prowadzenie rozliczeń, włączając w szczególności sprawdzanie prawidłowości otrzymywanych od usługodawców rachunków i faktur oraz dokonywanie płatności na rzecz dostawców:
- usług w zakresie eksploatacji,
- usług technicznych,
- innych usług świadczonych na rzecz WSPÓLNOTY.
- Zapewnienie opłacania podatków, ubezpieczeń i innych opłat publicznoprawnych przypadających na nieruchomość wspólną, chyba że są one pokrywane bezpośrednio przez właścicieli poszczególnych lokali.
- Prowadzenie sprawozdawczości finansowej, w szczególnoœci podatkowej, zgodnie z obowiązującym prawem.
- Przygotowywanie projektów rocznych planów gospodarczych (rzeczowo-finansowych) zarządzania nieruchomością wspólną, włączając korekty tych planów.