Profesjonalne zarządzanie i administrowanie nieruchomościami oznacza w praktyce kompleksową opiekę nad kapitałem, jakim jest każda nieruchomość. Wartość rynkowa tego kapitału zależy od jakości zarządzania zatem w centrum naszej uwagi jest niezmiennie dbałość o najwyższą jakość oferowanych usług.

Zapraszamy Państwa do zapoznania się z naszą ofertą. Przedstawiony poniżej zakres usług, które świadczymy dla Naszych klientów ma charakter ogólny. W każdym przypadku przygotowujemy propozycje dopasowane do indywidualnych potrzeb wspólnot mieszkaniowych.

 

Zarządzanie nieruchomościami

 

Zarządzanie i administrowanie obiektami, polega na wykonywaniu czynności gospodarowania nieruchomoœciami w sposób, który zapewnia realizację celów określonych przez Właścicieli, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i zapewniający utrzymanie i rozwój nieruchomości.

Do obowiązków ZARZĄDCY, w zakresie reprezentacji WSPÓLNOTY, należy:
      1. Reprezentowanie WSPÓLNOTY na zewnątrz, a w szczególności przed organami administracji państwowej i samorządowej.
      2. Reprezentowanie WSPÓLNOTY w stosunkach pomiędzy właścicielami.
      3. Reprezentowanie WSPÓLNOTY w stosunkach pomiędzy nią a inwestorem obiektu.
Do obowiązków ZARZĄDCY, w zakresie obsługi prawnej WSPÓLNOTY, należy:
      1. Opracowywanie uchwał i innych aktów prawnych WSPÓLNOTY (Statut, Regulamin Porządku Domowego itp.)
      2. Zarządca nie ponosi kosztów związanych ze zlecaniem prac zawodowym pełnomocnikom.
Do obowiązków ZARZĄDCY, w zakresie obsługi eksploatacyjnej WSPÓLNOTY, należy:
      1. Prowadzenie i aktualizacja ewidencji lokali i ich użytkowników w rozbiciu na:
        • numer lokalu i jego powierzchnię użytkową,
        • opis pomieszczeń przynależnych do lokalu,
        • imię i nazwisko (firma przedsiębiorcy) właściciela lokalu oraz telefony (fax) kontaktowe i adres e-mail właściciela, o ile zgodzi się on udostępnić te dane,
        • kopię dokumentu potwierdzającego własność lokalu; dokumentem poświadczającym prawo własności lokalu jest wypis z księgi wieczystej albo odpis umowy notarialnej,
        • kupna lokalu wraz z zaświadczeniem o złożeniu wniosku o dokonanie wpisu do księgi wieczystej,
        • adres pocztowy właściciela jeżeli nie przebywa on na stałe w lokalu (np. wynajmuje lokal),
        • udział w nieruchomości wspólnej przypadający na właściciela danego lokalu (zawarty w księdze wieczystej lokalu bądź akcie notarialnym jego sprzedaży),
        • liczbę osób przebywających na stałe w lokalu (liczbę członków gospodarstwa domowego).
      2. Weryfikowanie stanu prawnego i faktycznego lokali i nieruchomości wspólnej.
      3. Zapewnienie bieżącej, nieprzerwanej obsługi eksploatacyjnej nieruchomości wspólnej poprzez wyszukiwanie usługodawców, negocjowanie warunków zawieranych umów i kontrolę ich wykonania w zakresie:
        • dostawy usług komunalnych: wody, ciepła, energii elektrycznej, gazu, odprowadzania ścieków oraz wywozu nieczystoœci stałych i innych umów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania nieruchomości,
        • utrzymania należytego porządku i czystości pomieszczeń i urządzeń budynków służących do wspólnego użytku właścicieli lokali oraz utrzymania należytego porządku i czystości terenu działki,
        • ubezpieczenia nieruchomości wspólnej od ognia i innych zdarzeń losowych.
      4. Udzielanie każdemu z właścicieli lokali, na każde jego życzenie w godzinach funkcjonowania biura zarządcy, wyczerpujących informacji o sprawach dotyczących zarządzania nieruchomością wspólną oraz o rozliczeniach w zakresie dotyczącym indywidualnych lokali.
      5. Wydawanie poświadczeń i zaświadczeń w stosunku do właścicieli lokali dotyczących dodatków mieszkaniowych, pomocy społecznej i innych.
Do obowiązków ZARZĄDCY, w zakresie obsługi zebrań WSPÓLNOTY, należy:
      1. Zwoływanie zebrań sprawozdawczych WSPÓLNOTY co najmniej raz w roku, nie później niż do końca pierwszego kwartału każdego roku kalendarzowego.
      2. Przygotowywanie zebrań włączając w szczególności zapewnienie lokalu (na koszt Wspólnoty) umożliwiajacego odbycie zebrania oraz przygotowanie porządku zebrania i projektów uchwał WSPÓLNOTY.
      3. Zawiadamianie właścicieli lokali na piśmie o terminie, miejscu i porządku zebrania.
      4. Zbieranie indywidualnie oddawanych głosów w sprawach uchwał WSPÓLNOTY oraz niezwłoczne powiadamianie na piśmie każdego właściciela lokalu o treści uchwały, która została podjęta z udziałem głosów zebranych indywidualnie.
Do obowiązków ZARZĄDCY, w zakresie obsługi technicznej WSPÓLNOTY, należy:
      1. Sporządzenie, pospołu z dotychczasowym zarządcą i przy udziale przedstawicieli WSPÓLNOTY, protokołu zdawczo-odbiorczego przejęcia obowiązków zarządcy nieruchomości, jej dokumentacji technicznej (budowlanej, powykonawczej, książki obiektu budowlanego, eksploatacyjnej i finansowej od dotychczasowego administratora-zarządcy – protokół ten będzie stanowił załącznik do UMOWY).
      2. Przechowywanie oraz prowadzenie dokumentacji technicznej nieruchomości.
      3. Zapewnienie zabezpieczania awarii oraz usuwania ich skutków na nieruchomości wspólnej na warunkach określonych.
      4. Zapewnienie bieżącej, nieprzerwanej obsługi technicznej nieruchomości poprzez wyszukiwanie podwykonawców, negocjowanie warunków zawieranych umów i kontrolę ich wykonania w zakresie:
        • organizacji kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących jej wyposażenie,
        • oceny stanu technicznego oraz wyznaczenia i oszacowania wartości niezbędnych działań inwestycyjnych (remontowych i modernizacyjnych),
        • organizacji bieżących napraw i konserwacji nieruchomości wspólnej, a w szczególności koordynacji i nadzoru nad naprawami budynków i ich pomieszczeń wspólnych oraz urządzeń technicznych umożliwiających właścicielom lokali korzystanie z oświetlenia, ogrzewania lokalu, ciepłej i zimnej wody, gazu, domofonu, dżwigów osobowych, śmietnika i innych urządzeń należących do wyposażenia nieruchomości wspólnej,
        • organizację i koordynację prac remontowych i modernizacyjnych nieruchomości wspólnej,
        • zabezpieczania awarii na nieruchomości wspólnej i usuwania ich skutków,
        • zapewnienie usunięcia usterek zaistniałych w trakcie eksploatacji budynków.
Do obowiązków ZARZĄDCY, w zakresie obsługi finansowej WSPÓLNOTY, należy:
    1. Uzyskanie przez WSPÓLNOTĘ numeru NIP i REGON (jeżeli nie posiada).
    2. Otwarcie dla WSPÓLNOTY rachunku bankowego i dokonywanie rozliczeń poprzez ten rachunek (jeżeli rachunek nie istnieje).
    3. Wydzielenie dla funduszu remontowego WSPÓLNOTY oddzielnego subkonta (jeżeli do tej pory nie zostało wydzielone).
    4. Prowadzenie ewidencji kosztów zarządu nieruchomością wspólną, zaliczek uiszczanych na pokrycie tych kosztów, a także rozliczeń z innych tytułów na rzecz nieruchomości wspólnej, w zakresie i w sposób okreœlony w odrębnej uchwale WSPÓLNOTY.
    5. Pobieranie i/lub rozliczanie oraz windykacja przedsądowa poniższych płatności właścicieli lokali wnoszonych z góry do dnia 10-go każdego miesiąca:
      • zaliczek w poczet kosztów zarządu nieruchomością wspólną,
      • zaliczek na fundusz remontowy,
      • zaliczek dotyczących mediów i usług dostarczanych do lokali poszczególnych właścicieli, oraz pożytków z nieruchomości wspólnej płaconych przez jej najemców/dzierżawców.
    6. Prowadzenie rozliczeń, włączając w szczególności sprawdzanie prawidłowości otrzymywanych od usługodawców rachunków i faktur oraz dokonywanie płatności na rzecz dostawców:
      • usług w zakresie eksploatacji,
      • usług technicznych,
      • innych usług świadczonych na rzecz WSPÓLNOTY.
    7. Zapewnienie opłacania podatków, ubezpieczeń i innych opłat publicznoprawnych przypadających na nieruchomość wspólną, chyba że są one pokrywane bezpośrednio przez właścicieli poszczególnych lokali.
    8. Prowadzenie sprawozdawczości finansowej, w szczególnoœci podatkowej, zgodnie z obowiązującym prawem.
    9. Przygotowywanie projektów rocznych planów gospodarczych (rzeczowo-finansowych) zarządzania nieruchomością wspólną, włączając korekty tych planów.